Wouter Eerbeek - "Voor Sales ontvang en bezoek ik klanten, ga ik naar beurzen en ben ik betrokken bij klant audits in Enkhuizen"

Wouter Eerbeek - "Voor Sales ontvang en bezoek ik klanten, ga ik naar beurzen en ben ik betrokken bij klant audits in Enkhuizen"



Introductie
Mijn naam is Wouter Eerbeek en ik ben woonachtig in Hoorn. Na de afronding van mijn opleiding Werktuigbouwkunde ben ik in 1989 komen werken bij RENOLIT Nederland B.V..

Carrièrepad
Mijn carrière is begonnen op de afdeling Research en Development (R&D) waar nauw samengewerkt wordt met Process Development. R&D houdt zich in teamverband onder andere bezig met de introductie van nieuwe kunststofproducten voor medische toepassingen, optimalisatie van productieprocessen, en het vernieuwen en uitbreiden van productie equipment.

Nieuwe uitdaging
Na een aantal jaren bij R&D heb ik aangegeven dat ik toe was aan een nieuwe uitdaging. Ik maakte de overstap naar de afdeling Customer Service. In aanloop daar naartoe heb ik me verdiept in allerlei processen op het laboratorium. Zo deed ik onder andere kennis op van kwaliteitscontroles, chemische keuringen en EP testen. Na een gedegen inwerkperiode kreeg ik bij Customer Service klanten uit Engeland, Italië en Export onder mijn beheer. Met Export bedoel ik klanten buiten Europa.

Overstap naar Sales
Een jaar of 5 geleden heb ik de stap gemaakt naar Sales Assistent. In deze functie doe ik deels Customer Service werkzaamheden, maar met meer focus op het benaderen van nieuwe klanten en leads. Ik zorg dat zij geïnteresseerd raken in RENOLIT producten.

Introductie

Mijn naam is Wouter Eerbeek en ik ben woonachtig in Hoorn. Na de afronding van mijn opleiding Werktuigbouwkunde ben ik in 1989 komen werken bij RENOLIT Nederland B.V..

Carrièrepad
Mijn carrière is begonnen op de afdeling Research en Development (R&D) waar nauw samengewerkt wordt met Process Development. R&D houdt zich in teamverband onder andere bezig met de introductie van nieuwe kunststofproducten voor medische toepassingen, optimalisatie van productieprocessen, en het vernieuwen en uitbreiden van productie equipment.

Nieuwe uitdaging
Na een aantal jaren bij R&D heb ik aangegeven dat ik toe was aan een nieuwe uitdaging. Ik maakte de overstap naar de afdeling Customer Service. In aanloop daar naartoe heb ik me verdiept in allerlei processen op het laboratorium. Zo deed ik onder andere kennis op van kwaliteitscontroles, chemische keuringen en EP testen. Na een gedegen inwerkperiode kreeg ik bij Customer Service klanten uit Engeland, Italië en Export onder mijn beheer. Met Export bedoel ik klanten buiten Europa.

Overstap naar Sales
Een jaar of 5 geleden heb ik de stap gemaakt naar Sales Assistent. In deze functie doe ik deels Customer Service werkzaamheden, maar met meer focus op het benaderen van nieuwe klanten en leads. Ik zorg dat zij geïnteresseerd raken in RENOLIT producten.

Klantcontact

Voor Sales ontvang en bezoek ik klanten, ga ik naar beurzen, en ben ik betrokken bij klant audits in Enkhuizen. Door het ‘Global thinking’ van RENOLIT heb je als Sales Assistant niet alleen contact met collega’s in Enkhuizen, maar heb je ook dagelijks te maken met collega’s van RENOLIT Beijing, Guangzhou, China, American RENOLIT USA en RENOLIT Thansau Germany.

Nauwe samenwerking
Het werk als Sales Assistant is zeer divers. Naast de al omschreven werkzaamheden ondersteun je het Customer Service team. Zo werk je orders en offertes uit, overleg je met Planning om te zorgen dat producten op tijd geleverd worden, speel je een belangrijke rol bij de afhandeling van klachten, voorzie je klanten van technische specificaties en ga zo maar door. In feite is het de afdeling die dagelijks de contacten met de klant onderhoud waarbij je nauw samenwerkt met afdelingen als Sales, Planning, Logistiek en Quality.

Middelgroot bedrijf
RENOLIT Nederland is een middelgroot bedrijf en dat is ook één van de redenen waarom ik hier gesolliciteerd heb. Je krijgt de mogelijkheid om door te groeien en wordt gestimuleerd om opleidingen te volgen.

Werkplezier
RENOLIT heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en dit resulteert, naast internationale samenwerking, collegialiteit en diversiteit, in het ervaren van veel werkplezier. Werken bij RENOLIT, is werken in een fijn team met zeer goede arbeidsvoorwaarden.



Klantcontact
Voor Sales ontvang en bezoek ik klanten, ga ik naar beurzen, en ben ik betrokken bij klant audits in Enkhuizen. Door het ‘Global thinking’ van RENOLIT heb je als Sales Assistant niet alleen contact met collega’s in Enkhuizen, maar heb je ook dagelijks te maken met collega’s van RENOLIT Beijing, Guangzhou, China, American RENOLIT USA en RENOLIT Thansau Germany.

Nauwe samenwerking
Het werk als Sales Assistant is zeer divers. Naast de al omschreven werkzaamheden ondersteun je het Customer Service team. Zo werk je orders en offertes uit, overleg je met Planning om te zorgen dat producten op tijd geleverd worden, speel je een belangrijke rol bij de afhandeling van klachten, voorzie je klanten van technische specificaties en ga zo maar door. In feite is het de afdeling die dagelijks de contacten met de klant onderhoud waarbij je nauw samenwerkt met afdelingen als Sales, Planning, Logistiek en Quality.

Middelgroot bedrijf
RENOLIT Nederland is een middelgroot bedrijf en dat is ook één van de redenen waarom ik hier gesolliciteerd heb. Je krijgt de mogelijkheid om door te groeien en wordt gestimuleerd om opleidingen te volgen.

Werkplezier
RENOLIT heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en dit resulteert, naast internationale samenwerking, collegialiteit en diversiteit, in het ervaren van veel werkplezier. Werken bij RENOLIT, is werken in een fijn team met zeer goede arbeidsvoorwaarden.

© Copyright 2016 RENOLIT. All rights reserved.